دانستنی در مورد باغ وحش | در باغ‌وحش‌ها چه می‌گذرد؟
  • کد مطالب: ۹۷۴۳۳
  • /
  • ۲۵ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲

دانستنی در مورد باغ وحش | در باغ‌وحش‌ها چه می‌گذرد؟

باغ وحش جایی است که حیوانات را در قفس نگهداری می‌کنند تا انسان‌ها آن‌ها را تماشا کنند.

ریحانه صادقی - باغ وحش جایی است که حیوانات را در قفس نگهداری می‌کنند تا انسان‌ها آن‌ها را تماشا کنند. به همین دلیل است که سال‌هاست بین طرف‌داران حقوق حیوانات و طرف‌داران باغ وحش‌ها درباره‌ی این موضوع اختلاف‌نظر وجود دارد.

امروز می‌خواهیم ببینیم دلایل این ۲ گروه برای نظراتشان چیست و چه کاری می‌توان برای این حیوانات انجام داد.

 

نظرهای موافق

کنار هم قرارگرفتن حیوانات و انسان‌ها باعث می‌شود انسان‌ها درباره‌ی سایر موجودات بیاموزند و با آن‌ها بیشتر هم‌دردی کنند.

با آوردن گونه‌های در خطر انقراض به باغ وحش‌ها و قراردادن آن‌ها در محیطی امن، این گونه‌ها از خطرهایی مثل شکار غیرمجاز، تخریب زیستگاه، مردن در پی گرسنگی و شکارشدن از سوی حیوانات دیگر در امان می‌مانند.

 

تعدادی از نظرهای مخالف

از نظر طرف‌داران حقوق حیوانات، انسان‌ها حق به اسارت گرفتن، زندانی‌کردن و پرورش حیوانات دیگر -حتی گونه‌های در خطر انقراض- را ندارند.

حیوانات دربند از محدودبودن، سرگرمی‌نداشتن -سررفتن حوصله- و اضطراب رنج می‌برند. هیچ سکونتگاهی نمی‌تواند با بودن در طبیعت و آزادی برابری کند.

بازدیدکنندگان پول بیشتری برای باغ وحش‌ها می‌آورند. حیوانات در باغ‌وحش‌ها زادولد می‌کنند و حیوانات اضافی به دیگر، سیرک‌ها، مراکز شکار تفریحی و حتی کشتارگاه‌ها فروخته می‌شوند.

این‌ها فقط بخشی از فهرست دلایلی بود که طرف‌داران حقوق حیوانات برای مخالفت با وجود باغ‌وحش‌ها دارند. با این همه، از آنجایی که باغ‌وحش‌ها مکان‌های پول‌سازی هستند، تا زمانی که مخاطب داشته باشند، از بین نخواهند رفت.

در نتیجه، تنها راهی که برای این گروه باقی می‌ماند این است که تلاش کنند شرایط زندگی بهتری برای حیوانات باغ وحش ایجاد کنند و افرادی را که به آن‌ها آسیب می‌زنند تا حد امکان از آن‌ها دور نگاه دارند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.